Saturday, September 12, 2009

karenah manusia

Salam alaykum ya akhi ukhti........

Ari ni sha bersemangat nak cakap tentang karenah manusia.
Kalau kte perhatikan skrang, memang macam2 lah karenah orang zaman sekarang.. dari kecik, beso, tua, muda, sume krenah lain2... macam2 hal... dari segi makan lah.. pakaian laa, tempat tinggal, cita2, hobi, sukan, muzik dan macam2 lagi...
 
gelagat orang

Setiap orang ade taste masing-masing... dan tak salah pun kte nak yang bagaimana untuk kehidupan kita tapi ape yang penting adalah benda itu adalah yang baik dan tidak memudaratkan kita.... hehe..

Ade sesetengah orang, suka memilih2 dalam banyak perkara sama ada pakaian, pkerjaan, makanan, pilih restoren laa. pilih calon menantu laa.. macam2 benda yang mereka nak.. macam2 benda mereka cuba nk teroka... huhuhu... macam2 ada.. 

Tapi ape-ape pun yang kita buat, kita kena ingat siapa diri kita. Sentiasalah menjaga diri daripada melakukan kemungkaran. Jangan la kita menjadi orang yang dibenci orang lain. Contohnya, sombong. Kalau ade orang yang sebegini, dia pasti xde ramai kawan. Orang len pun takut nak kawan dgn dia, sebab dia sombong.. tegur orang pun tak nak , bila berjumpa dengan orang lain, bukan je tak mau bersalam, senyum pun tidak... mcm mane lah nak ade kawan..dan kadang kala mendatangkan rasa marah dan tidak puas hati orang lain lak terhadap individu tersebut. Jadi, renungkan lah kita ini orangnya yang bagaimana k.. :)
.Webfetti.com

No comments: